Każda drużyna na grze miejskiej musi mieć ze sobą:

- cyfrowy aparat fotograficzny (może być w telefonie), kabel do aparatu do zgrania zdjęć

- taśma miernicza/ miarka najlepiej o dł. 20 m

- kątomierz

- kompas

- sznurek o dł. min. 2m

- 2 linijki o dł. 15-20cm

- parasolkę

- długopis, ołówek

- butelkę z wodą niegazowaną

- kopertę

- koszulkę foliową

- latarkę

- apteczkę turystyczną

 

Zabawa ma charakter marszu zadaniowego. Określony limit czasu na pokonanie trasy . Przez cały ten czas drużynie towarzyszy opiekun i sędzia. Opiekun może pomagać np. przy mierzeniu odległości. Nie wolno mu natomiast uzupełniać karty zadań i podpowiadać swojej drużynie. Sędzia ocenia całe przejście, mierzy czas przejścia i sposób pokonywania zadań. Jeśli któreś zadanie nie będzie mogło zostać wykonane (np. obiekt będzie zamknięty) to  sędzia ma obowiązek powiadomić o tym fakcie na mecie. Kolejność wykonywania zadań jest dowolna - mimo, że została ona podana w sposób by jak najszybciej przejść z miejsca startu do mety.  Zasadniczy kierunek przejścia zostanie podany przy starcie. Wszystkie odpowiedzi mają zostać dostarczone na karcie zadań. Zdjęcia wykonujemy dowolnym sprzętem fotograficznym. Zdjęcia należy pokazać na mecie - wtedy zostaną one uznane. Nie wolno korzystać z żadnych pomocy naukowych (książki, Internet, przewodniki itp.). Podczas marszu nie wolno się z nikim komunikować przy pomocy komórki

Dodatkowe zadanie na mecie - rozpoznawanie drzew i krzewów